Home Jurnal de călătorie Spania JURNAL DE CĂLĂTORIE ÎN LANZAROTE – 5 ZILE
JURNAL DE CĂLĂTORIE ÎN LANZAROTE – 5 ZILE

251

Insula Lanzarote, Spania, este o combinație perfectă pentru cei care preferă viața pe plajă, dar în același timp nu doresc să renunțe la vizitele interesante și la numeroasele frumuseți naturale pe care le oferă acest mic teritoriu. Am găsit un compromis bun vizitând principalele atracții dimineața și oprindu-ne pe plajă în fiecare după-amiază.
Insula însăși nu este foarte mare și se poate descoperi în liniște în cinci/ zece zile cel mult. Clima sa temperată întotdeauna o face o destinație ideală în orice moment al anului. În ciuda faptului că face parte din teritoriul spaniol, este afectată de influențele celui mai apropiat continent, Africa, atât în ceea ce privește peisajul, cât și stilul de viață.

Jurnal de călătorie în Lanzarote

Ziua 1

Am aterizat pe aeroportul din Arrecife, capitala insulei, iar aici ne-am îndreptat imediat să ridicăm mașina pe care am închiriat-o pe Internet, pentru a ajunge la Puerto del Carmen, o stațiune turistică importantă în care vom rămâne pentru toată vacanța.
Hotelul nostru era o clădire frumoasă complet albă, o culoare care caracterizează multe din micile aglomerări de case sau sate de pe insulă. Uitați de clădirile cu mai multe etaje în care suntem obișnuiți, aici totul este la scară umană pentru a „polua” cât mai puțin posibil mediul natural.

poveste de călătorie lanzarote
Pentru a ne alimenta, am vizitat mai întâi magazinele de lângă hotel, apoi cu mașina am ajuns în centrul orașului Puerto del Carmen, mult mai plin de viață în ceea ce privește turismul și viața de noapte. Aici puteți găsi un centru comercial frumos, numeroase magazine de suveniruri, iar seara plimbarea devine tot mai energică datorită numeroaselor restaurante locale și etnice luate întotdeauna de asalt de către turiștii care iubesc să rămână până târziu. Am încercat câteva cu adevărat foarte bune pentru a gusta specialități spaniole, cum ar fi paella și tapas, iar seara o plimbare pe malul mării a fost practic o necesitate!

Din nefericire, prima zi de vacanță, așa cum se întâmplă adesea, a fost efectuată între călătorie și cazare, de mâine totuși intrăm chiar în inima frumoasei insule și vom începe cu un adevărat jurnal de călătorie în Lanzarote!

Ziua 2

După ce am ne-am revenit din cauza oboselii călătoriei, în cea de-a doua zi a vacanței în Lanzarote, ne-am trezit devreme pentru a merge imediat să explorăm frumusețile naturale ale insulei.
Prima oprire pe care am făcut-o a fost o zonă interioară a insulei dedicată producției de vin, numită La Geria. O întreaga suprafață de zidurilor mici de pietre circulare, în interiorul căreia cresc vițele de vie Malvasia și Moscato, care sunt astfel protejate de vântul Aliseo, care suflă continuu aici.
Plantele sunt scufundate în pâlnie de cenușă de lavă de până la 2 metri adâncime și această condiție a solului este atât de specială încât produce un vin excelent, mult iubit de locuitorii insulei.

Lanzarote - la Geria jurnal de călătorie în lanzarote Lanzarote - la Geria
Continuând cu itinerariul nostru, am ajuns la a doua oprire a zilei, El Golfo, un crater care se formează direct pe coastă. Cea mai impresionantă caracteristică a acestui loc este că, în interiorul bazinului, sa format o lagună strălucitoare verde, care își datorează reflecția specială față de prezența unei pietre tipice a locului, măslinie de culoare pentru tocmai verdele special. Spectacolul de culoare este senzațional, deoarece laguna este separată de ocean de o bandă de nisip negru.
Accesul la golf este permis doar pe jos, deci lăsați mașina într-o parcare gratuită la începutul rutei. Coborârea este destul de problematică, deoarece picioarele se scufundă într-un amestec de nisip și pietricele. Cu toate acestea, spectacolul vă răsplătește pentru eforturi iar urcarea este mai puțin obositoare decât coborârea.

Lanzarote - El Golfo
Ne îndreptăm apoi către una dintre cele mai frumoase și celebre plaje din Lanzarote: Playa Papagayo, situat în Punta Papagayo, în partea de sud a insulei. Playa Papagayo este considerată o rezervație naturală, astfel încât aceasta poate fi accesată numai printr-o barieră controlată prin plata unui bilet de parcare. După părăsirea mașinii, întinderea pentru a ajunge pe plajă pe jos este încă destul de lungă, dar relativ ușoară, chiar dacă între stânci și arbuști. Aici veți găsi nisip fin și alb și o mare cristalină și calmă: poziția sa în interiorul unui pârâu îl protejează de vântul care deseori suflă pe insulă. Plaja este gratuită.
Așa că am ajuns la sfârșitul primei zile întregi în Lanzarote… dar numai ce am început să-i explorăm minunile!

papagayo lanzarote jurnal

Ziua 3

Parcul Național Timanfaya este, cu siguranță, cel mai mare și mai vizitat parc din Lanzarote și, din acest motiv, ne-am dedicat o zi întreagă a vacanței noastre pe insulă.

jurnal de calatorie lanzarote timanfaya
Cea mai mare parte a parcului constă într-o mare imensă de lavă care se extinde până la ocean și care a fost formată în 1730, când au izbucnit simultan 30 de vulcani, înghițind sate și câmpuri cultivate peste 50 de kilometri pătrați. Un spectacol de o frumusețe unică.
Având în vedere numărul mare de turiști care vin în parc din fiecare parte a insulei, vă recomandăm să ajungeți aici destul de devreme sau cel puțin dimineața. Pentru a vă întâmpina, veți găsi frumoasa statuetă „El Diablo”, simbolul parcului construit de arhitectul César Manrique.
Înainte de a intra în parc, puteți încerca o experiență puțin diferită, pe un dromader.

jurnal de calatorie lanzarote timanfaya

Mașina trebuie apoi lăsată în parcarea observatorului, deoarece vizita craterelor se face în mod obligatoriu pe autobuze cu un tur cu ghid.
Deoarece a fost aproape masa de prânz, am decis să mergem în parc la începutul după-amiezii și să ne oprim în restaurantul din interiorul observatorului, care are o particularitate foarte interesantă: aici, de fapt, căldura provenită de la subteran este canalizată în un grătar excelent, pe care bucătarii încearcă să gătească fripturi, pui și frigăruri gustoase… pe scurt, o metodă 100% naturală de gătit!

Vulcanul păstrează încă o sursă de căldură adâncă: se poate turna apă în câteva tuburi metalice, provocând un jet de abur foarte mare, sau se pun în contact cu stânca iarba uscată și se aprinde focul în câteva secunde. După ce am participat la aceste demonstrații, am plecat în turul ghidat.

jurnal de calatorie lanzarote timanfaya

Peisajul care a apărut înaintea ochilor noștri a fost cu adevărat suprarealist: cratere, porțiuni de pietre de lavă, fără construcții sau forme vii.

După turul Parcului Național Timanfaya, care a ocupat o mare parte din ziua noastre, ne hotărâm să ne odihnim în timpul rămas disponibil la Playa Puerto del Carmen, unde ne-am putut întoarce de mai multe ori în timpul vacanței, deoarece era foarte confortabilă de când cazarea noastră.

Ziua 4

Minunile naturale ale insulei Lanzarote nu se pot epuiza în 2 zile, așa că chiar în a patra dimineață a călătoriei noastre ne-am trezit devreme pentru a descoperi cât mai mult posibil.
Prima oprire pe itinerariul nostru a fost Jardin De Cactus, ultima opera a celebrului arhitect insular César Manrique, finalizată în 1991.
Amenajarea cactușilor este foarte pitorească, deoarece aceștia sunt aranjați într-un amfiteatru imens de rocă vulcanică, care poate fi parcurs în nivele concentrice prin urcarea pe trepte.
Aici se păstrează 9700 de plante de cactus de toate formele și mărimile, incluzând mai mult de o mie de specii diferite din întreaga lume.

Jurnal de călătorie Lanzarote cactus
Și tot de culorile vorbim în următoarea etapă a itinerariului nostru, dar de data aceasta protagonistul se schimbă și albastrul devine necontestat: aici suntem la Jameos del Agua, cu frumoasa sculptură a unui crevete care ne arată intrarea.
Jameos del Agua este o serie de cavități și peșteri care au fost formate după erupția vulcanului Corona. Acesta este habitatul unei specii de rac orb și alb unic în lume (de aici și creveții de la intrare).

Jurnal de călătorie Lanzarote Jameos Agua

De asemenea, datorită inspirației arhitectului César Manrique, o parte din aceste peșteri a fost pusă la dispoziția vizitatorilor. Într-o primă parte dedicată meselor cu canapele situate în contextul evocativ al stâncii, intrați într-o peșteră actuală, caracterizată de apă limpede, în care este de asemenea posibilă aruncarea unei monede și exprimarea unei dorințe care poate fi traversată datorită unei traseu mic sculptat din lavă.

Din peșteră ajungeți la o altă parte cu adevărat spectaculoasă din Jameos sau o piscină de apă albastră, înconjurată de palmieri și plante exotice.

Continuând să explorăm plajele, ne-am oprit la Playa de Arrecife, cu siguranță cea mai puțin caracteristică a celor vizitate, deoarece este situată în capitală, iar în spatele ei nu puteți admira peisaje naturale frumoase, ci blocuri de hotele… dar este foarte mare și spațioasă.

Ziua 5

Ultima zi include un program destul de limitat, având în vedere că după-amiaza ne aștepta avionul care ne-ar duce înapoi acasă. Am plecat spre Arrecife pentru a vizita Castelul San José, o cetate militară veche care astăzi găzduiește Muzeul de Artă Contemporană, înființat la inițiativa arhitectului Manrique. Muzeul nu ne-a impresionat sincer, dar pe de altă parte nu suntem mari iubitori al artei contemporane.

poveste de calatorie lanzarote

În cele din urmă, am plecat spre aeroport.
Și așa povestea vacanței noastre pe insula Lanzarote se termină… 5 zile au zburat fără să ne dăm seama!

Elena și Răzvan

(251)

Share-uieşte cu prietenii 🙂

LASĂ UN COMENTARIU

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *